loading...
تارنمای شخصی آرین آریان
سازمان دانش، فرهنگ و هنر آرتمیس

سازمان دانش، فرهنگ و هنر آرتمیس

نمای زیبای لبه ماه هنگام غروب آفتاب

گسترش خوشه ستارگان در صورت فلکی عقرب

غروب زیبای خورشید از فراز شهر نیویورک

رویای سفر در زمان با کمک دانش فیزیک کیهان شناسی! آیا امکان پذیر است؟!

آرین آریان بازدید : 126 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

چهار طرح برتر در رقابت ساخت دو برج آیکونیک در میدان پاراماتای سیدنی

چهار طرح پیشنهادی برگزیده در طراحی دو برج بزرگ تجاری در قلب سیدنی توسط شهرداری پاراماتا انتخاب و معرفی گشته اند. از میان 73 طرح ارسالی از سراسر جهان، پروژه های پیشنهادی شرکت فرانسیس جونز مورهن تروپ از سیدنی، جانسون پیلتون واکر، بیتس اسمارت و دفتر ایتالیایی معماران ماریو کوچینلا برگزیده شده اند. این دو برج، عناصر محوری سایت سه هکتاری میدان پاراماتا خواهند بود و این طرح، بخشی از مراحل پنجم و ششم از یک طرح جامع می باشد که پیش از این به معماران گریمشاو سپرده شده است. شهردار سیدنی، جان چدید، این پروژه را " طرحی پیشتازانه و راه حلی نوآورانه " توصیف می نماید و می گوید: " بدون شک، این محدوده ی خلاقانه از طراحی، که توسط شرکت های معماری برجسته ای از سراسر جهان انجام شده، به کمک ما می آید تا به نیازهای تجاری، فرهنگی، تفریحی و توریستی پاراماتا رسیدگی کنیم و پاراماتا را از راهی منحصر بفرد، برجسته نماییم." طرح پیشنهادی فرانسیس جونز مورهن تروپ، " دو برج هندسی زیبا و متصل که پتانسیل تبدیل به نماد میدان پاراماتا را دارا می باشند"، توصیف گشته است. هیئت داوران درباره ی طرح جانسون پیلتون واکر گفته اند که این طرح می تواند ارتباطی میان میدان پاراماتا، خیابان دارسی و ایستگاه اصلی پاراماتا ایجاد نماید و فضای باز عمومی را در دو سطح گسترش دهد. این هیئت همچنین، پروژه ی بیتز اسمارت را " یک پودیوم فعال متفاوت در ساماندهی این میدان و بالا بردن کاربری تجاری منطقه " دانسته و تاکید نموده است " این دو برج یکدست، با درون مایه ای عمیق در پشت خود بهتر از یک ژست آیکونیک خواهند بود. " طرح معماران ماریو کوچینلا ( عکس اول خبر ) از نظر داوران اینگونه توصیف شده است: " این طرح با تمرکز بر حفاظت محیط زیست از دو برج مخروطی تشکیل یافته و سطح آن را یک سیستم فتوولتائیک با قابلیت تهویه طبیعی، پوشش داده است. جهت تاکید بیشتر بر معماری پایدار طرح، بر روی سقف آن، توربین های بادی در نظر گرفته شده است. "

آرین آریان بازدید : 159 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

در اكتبر 2008 شهرداري سوندربرگ طرح جامع توسعه دوباره بندر سوندربرگ را در فضايي به مساحت 50000 متر مربع كه توسط فرانك گري، معمار آمريكايي، ارائه شده بود به چاپ رساند. در طرح جامع فرانك گري به جاي ارائه طرح هاي دقيق، ساختمان ها تنها به شكل بلوك هاي بزرگ چوبي ارائه شده بودند. اولين ساختماني كه در اين طرح به يك بناي واقعي تبديل مي شود توسط بيارك اينگلس طراحي شده است.

اين پروژه يك بناي مسكوني با زيربناي 1300 متر مربع است كه درضلع شمالي بندر واقع شده و به وجه جلويي بيمارستان سوندري لند نزديك است. از طرف آب اين ساختمان به شكل يك مجسمه ديده مي شود كه بر روي تپه نرمي آرميده است و بازديد كنندگان را به كشف زواياي مختلف اين معماري دعوت مي كند.

از زاويه ديگر اين ساختمان به شكل يك سري از احجام ديده مي شود كه مي چرخند و از پارك بالا مي روند و يك فضاي ورودي باز و در عين حال محصور را به وجود مي آورند. اين ساختمان از هفت آپارتمان مجزا با بالكن هاي خصوصي تشكيل شده است. قسمتي از طبقه زير زمين پايين تر رفته تا ساختمان را به آرامي به محيط اطراف آن متصل كند اين بدان معناست كه براي ورود به ساختمان بايد نيم طبقه پايین برويم. اين حركت باعث شده كه حريم تراس هاي دو طبقه پاييني رعايت شود در مقايسه با حالتي كه مستقيما روي زمين قرار مي گرفتند.

به منظور بهينه استفاده از موقعيت قرارگيري ساختمان در فضايي كه اطراف آن باز است هر طبقه با زاويه مشخصي به شكل يك مكعب كه دور يك هسته مركزي چرخيده است در نظر گرفته مي شود. اين روش تراس هاي جادار و بزرگي را در اختيار هر واحد قرار مي دهد كه ديد و نور كافي را براي آنها به ارمغان دارد. تراس ها همچنين داراي فضاي باز و سرپوشيده هستند كه امكان استفاده از آنها را در روزهاي باراني نيز فراهم مي سازد.

منبع: وب سایت اتوود

آرین آریان بازدید : 131 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بوطیقا واژه ای راز آمیز است. از افلاطون و ارسطو تا گاستون بشلار و ایگور استراوینکسی این .اژه  را برای نشان دادن زیباشناسی تکوین - عناصر کیفی فضا و ساختن موسیقی به کار برده اند .

بوطیقا از واژه یونانی ریشه میگیرد که مشخصا به معنای " ساختن "  است : ساختن فضا - ساختن موسیقی  - ساختن معماری... ساختن شعر.. از این رو معمولا آشفتگی از درک ان ناشی از این امر است که چون بیشتر مردم آن را تنها با شعر مرتبط میدانند فقط شامل یکی از اشکال  ساخن آن هم از طریق کلمات میشود.

با این حال معنای بیشتری برای واژه بوطیقا نسبت به حوزه معنا شناسی صرف وجود دارد. تمامی کتاب هایی که درباره بوطیقا نوشته شده اند "ساختن ِ " اثز هنری را از دریچه زیبایی شناسانه نشان میدهند به این معنا که بوطیقا تا به این اندازه به کار رفته است که به " ساختن ِ" هنر از طریق اندیشیدن به آنچه که مطلوب است یا به تفاوت های جزئی میان روش های مختلف و ممکنه خوب سلختن مربوط میشود.

 بوطیقا واژه ای راز آمیز است. از افلاطون و ارسطو تا گاستون بشلار و ایگور استراوینکسی این .اژه  را برای نشان دادن زیباشناسی تکوین - عناصر کیفی فضا و ساختن موسیقی به کار برده اند .  بوطیقا از واژه یونانی ریشه میگیرد که مشخصا به معنای " ساختن "  است : ساختن فضا - ساختن موسیقی  - ساختن معماری... ساختن شعر.. از این رو معمولا آشفتگی از درک ان ناشی از این امر است که چون بیشتر مردم آن را تنها با شعر مرتبط میدانند فقط شامل یکی از اشکال  ساخن آن هم از طریق کلمات میشود.  با این حال معنای بیشتری برای واژه بوطیقا نسبت به حوزه معنا شناسی صرف وجود دارد. تمامی کتاب هایی که درباره بوطیقا نوشته شده اند "ساختن ِ " اثز هنری را از دریچه زیبایی شناسانه نشان میدهند به این معنا که بوطیقا تا به این اندازه به کار رفته است که به " ساختن ِ" هنر از طریق اندیشیدن به آنچه که مطلوب است یا به تفاوت های جزئی میان روش های مختلف و ممکنه خوب سلختن مربوط میشود.     انواع بوطیقا  نوعی بوطیقای کاملا نیندیشیده  ی شعر دلبخواهی وجود داشته است که چه بسا تنها منتقدان قادر به طبقه بندی و یا شاید کشف ارزش آن می باشند. این بوطیقایی است که از دورن سنتی خاص برخاسته و سپس تکامل می یابد. یعنی شیوه انجام امور آن گونه که پیشینیان ما انجام میدادند.  در واقع فرایندی از ساختن است که فرایند های اندیشیده ی گذشتگان مان را مفروض می انگارد. این نوع بوطیقا سازنده ی آن چیزی است که دیگران  مورد تامل و تعمق قرار داده اند و احتمالا ما تنها آن را تصدیق میکنیم  همین و بس. که البته شاید راه حل برخی معضلات ما از قبیل نگه داری از اقامت گاه های تاریخی و یا حفاظت از بناهای قدیمی را در خود داشته باشد . در این وضعیت میتوان دو امکان متمایز را برای بوطیقا در نظر گرفت : بوطیقای تقلیدی و بوطیقای پویا .  امکان اول فرو دست تر از امکان دوم است . از آنجا که بوطیقای پویا برای قوای ذهنی فرد متکی است و توانایی نقد و گزینش او را شکوفا میسازد و شیوه ها و فن آوری هایی را باعث میشود که با گرایش و نیازهای اقتصادی زمانه هماهنگ است و در نتیجه واجد ارزش فراوانی است.  حالت سومی از بوطیقا وجود دارد که بسیار ژرف اندیشانه  جدی و نیازمند ظرفیت های ذهنی علمی و معنوی است. این نوع بوطیقا خلق آثاری را وجهه ی خویش ساخته است که کثرت نیازها و انتظارات علمی و معنوی انسان را توامان مد نظر قرار میدهد.  ساختن در معماری حالتی برتر از این نوع خاص بوطیقاست. یقینا معماری در طول سالیان متمادی هر سه نوع بوطیقا یعنی بوطیقای خودسرانه - سنتی - و ژرف اندیشانه را آزموده است.

انواع بوطیقا

نوعی بوطیقای کاملا نیندیشیده  ی شعر دلبخواهی وجود داشته است که چه بسا تنها منتقدان قادر به طبقه بندی و یا شاید کشف ارزش آن می باشند. این بوطیقایی است که از دورن سنتی خاص برخاسته و سپس تکامل می یابد. یعنی شیوه انجام امور آن گونه که پیشینیان ما انجام میدادند.

در واقع فرایندی از ساختن است که فرایند های اندیشیده ی گذشتگان مان را مفروض می انگارد. این نوع بوطیقا سازنده ی آن چیزی است که دیگران  مورد تامل و تعمق قرار داده اند و احتمالا ما تنها آن را تصدیق میکنیم  همین و بس. که البته شاید راه حل برخی معضلات ما از قبیل نگه داری از اقامت گاه های تاریخی و یا حفاظت از بناهای قدیمی را در خود داشته باشد . در این وضعیت میتوان دو امکان متمایز را برای بوطیقا در نظر گرفت : بوطیقای تقلیدی و بوطیقای پویا .

امکان اول فرو دست تر از امکان دوم است . از آنجا که بوطیقای پویا برای قوای ذهنی فرد متکی است و توانایی نقد و گزینش او را شکوفا میسازد و شیوه ها و فن آوری هایی را باعث میشود که با گرایش و نیازهای اقتصادی زمانه هماهنگ است و در نتیجه واجد ارزش فراوانی است.

حالت سومی از بوطیقا وجود دارد که بسیار ژرف اندیشانه  جدی و نیازمند ظرفیت های ذهنی علمی و معنوی است. این نوع بوطیقا خلق آثاری را وجهه ی خویش ساخته است که کثرت نیازها و انتظارات علمی و معنوی انسان را توامان مد نظر قرار میدهد.

ساختن در معماری حالتی برتر از این نوع خاص بوطیقاست. یقینا معماری در طول سالیان متمادی هر سه نوع بوطیقا یعنی بوطیقای خودسرانه - سنتی - و ژرف اندیشانه را آزموده است.

 

آرین آریان بازدید : 456 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)
پست مدرن سفید نام سبکی است که به حق می توان استاد مسلم آن را ریچارد میر نامید. شروع پست مدرن سفید که جنکز آن را به عنوان لیت مدرنیسم ( آخر مدرنیسم) یاد کرده است ، در دهه ۱۹۶۰ تقریبا با شروع معماری پست مدرن بود.



استفاده از این جستار با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.

خورشید گرفتگی Analemma

تصویر زیبای ماه بر فراز رصدخانه (نوعی تقران منحنی بین ماه و رصدخانه)

عمق سحابی در صورت فلکی جبار! به راستی زیباست!

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • ای آر داستانک
  • مرجع دانلود بازی
  • زبان انگلیسی در موفقیت های من
  • آی عشق، آی عشق!
  • می نویسم تا شاید کسی بخواند
  • سید جمیل عبودی
  • بیست معمار . مرجع تخصصی معماری
  • آموزشگاه هاجر
  • پسر" جملات عاشقانه "
  • یه فنجان اندیشه
  • کافه غمکده بیرجند
  • سایت هنری گرامافون
  • دهکده باران
  • ツ...بیا دیگه برنگردی...ツ ✔...با گريه بيا با خنده برو...✔
  • داستان کوتاه و پند آموز
  • زیبا ترین لحظات
  • تنها ترین تنهام
  • سایت poem
  • عاشقانه های من
  • information about iran actors
  • وب دوستداران شاهین جمشیدپور
  • رپ تبریز با انیشتین
  • pnacc
  • اولین پرتال تخصصی پلی استیشن در ایران
  • علوم و مهندسی آب
  • TraGame
  • وب سایت سربلندی
  • سرگذشت،بد گذشت
  • دوره طلایی
  • روستای دهنه اجاق
  • دختر این سرزمین شرقی رزالینا
  • بهترین و بزرگترین سایت موزیک فارسی
  • Just pit download
  • پیک مثبت
  • مهسا "رزبلاگ"
  • نوجوانان
  • شرکت ویرایشگر ای اس اچ
  • ارکیده دیزاینر
  • دانلود دونی
  • دانلود فیلم های جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    دانش فیزیک کیهان شناسی

    هنر ادبیات
    هنر سینما

    هنرهای تجسمی

    هنر تئاتر

    هنر معماری

    دانش شیمی

    دانش فیزیک
    دانش کامپیوتر

    دانش زمین شناسی

    دانش بیولوژی (زیست شناسی)

    دانش ریاضی

    دانش اخترفیزیک

    آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 129
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 365
  • بازدید ماه : 991
  • بازدید سال : 4,826
  • بازدید کلی : 38,307
  • کدهای اختصاصی