loading...
تارنمای شخصی آرین آریان
سازمان دانش، فرهنگ و هنر آرتمیس

سازمان دانش، فرهنگ و هنر آرتمیس

نمای زیبای لبه ماه هنگام غروب آفتاب

گسترش خوشه ستارگان در صورت فلکی عقرب

غروب زیبای خورشید از فراز شهر نیویورک

رویای سفر در زمان با کمک دانش فیزیک کیهان شناسی! آیا امکان پذیر است؟!

آرین آریان بازدید : 126 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

چهار طرح برتر در رقابت ساخت دو برج آیکونیک در میدان پاراماتای سیدنی

چهار طرح پیشنهادی برگزیده در طراحی دو برج بزرگ تجاری در قلب سیدنی توسط شهرداری پاراماتا انتخاب و معرفی گشته اند. از میان 73 طرح ارسالی از سراسر جهان، پروژه های پیشنهادی شرکت فرانسیس جونز مورهن تروپ از سیدنی، جانسون پیلتون واکر، بیتس اسمارت و دفتر ایتالیایی معماران ماریو کوچینلا برگزیده شده اند. این دو برج، عناصر محوری سایت سه هکتاری میدان پاراماتا خواهند بود و این طرح، بخشی از مراحل پنجم و ششم از یک طرح جامع می باشد که پیش از این به معماران گریمشاو سپرده شده است. شهردار سیدنی، جان چدید، این پروژه را " طرحی پیشتازانه و راه حلی نوآورانه " توصیف می نماید و می گوید: " بدون شک، این محدوده ی خلاقانه از طراحی، که توسط شرکت های معماری برجسته ای از سراسر جهان انجام شده، به کمک ما می آید تا به نیازهای تجاری، فرهنگی، تفریحی و توریستی پاراماتا رسیدگی کنیم و پاراماتا را از راهی منحصر بفرد، برجسته نماییم." طرح پیشنهادی فرانسیس جونز مورهن تروپ، " دو برج هندسی زیبا و متصل که پتانسیل تبدیل به نماد میدان پاراماتا را دارا می باشند"، توصیف گشته است. هیئت داوران درباره ی طرح جانسون پیلتون واکر گفته اند که این طرح می تواند ارتباطی میان میدان پاراماتا، خیابان دارسی و ایستگاه اصلی پاراماتا ایجاد نماید و فضای باز عمومی را در دو سطح گسترش دهد. این هیئت همچنین، پروژه ی بیتز اسمارت را " یک پودیوم فعال متفاوت در ساماندهی این میدان و بالا بردن کاربری تجاری منطقه " دانسته و تاکید نموده است " این دو برج یکدست، با درون مایه ای عمیق در پشت خود بهتر از یک ژست آیکونیک خواهند بود. " طرح معماران ماریو کوچینلا ( عکس اول خبر ) از نظر داوران اینگونه توصیف شده است: " این طرح با تمرکز بر حفاظت محیط زیست از دو برج مخروطی تشکیل یافته و سطح آن را یک سیستم فتوولتائیک با قابلیت تهویه طبیعی، پوشش داده است. جهت تاکید بیشتر بر معماری پایدار طرح، بر روی سقف آن، توربین های بادی در نظر گرفته شده است. "

آرین آریان بازدید : 456 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)
پست مدرن سفید نام سبکی است که به حق می توان استاد مسلم آن را ریچارد میر نامید. شروع پست مدرن سفید که جنکز آن را به عنوان لیت مدرنیسم ( آخر مدرنیسم) یاد کرده است ، در دهه ۱۹۶۰ تقریبا با شروع معماری پست مدرن بود.



استفاده از این جستار با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.

آرین آریان بازدید : 146 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

اين از عجايب جهان مدرن است كه معتقد است انسان از ادامه دادن به راهی كه طی كرده و آشكارا به اشتباه ختم شده ديگر نمی‌تواند منصرف شود و از آن باز گردد، بلكه بايد پيوسته خودش را تشويق به ادامه دادن در آن كند. اين مورد نه تنها در باره‌ی هنر معماری مدرن كه در مورد سوسياليسم، آزادی و هزار و يك چيز رنگ باخته‌ی مدرن ديگر صدق می‌كند. كسانی كه از چنين چيزهايی به دفاع بر می‌خيزند هيچ درس ديگری از شكست هايشان نگرفته‌اند مگر اين فكر كه آنها هنوز هم به اندازه‌ی كافی (در اين راه) جلو نرفته اند.   \"راجر سكروتن\"
مدرنيسم در معماری آن مبانی را دور انداخت كه هدايتگر كسانی بود كه شهرهای بزرگ اروپا را ساخته اند. مدرنيسم تمامی كوشش هايی را كنار گذاشت كه برای انطباق با زبان گذشته انجام گرفته بود، چه گذشته‌ی يونانی، چه رومی و چه گوتيك. مدرنيسم سبك‌های كلاسيك، ستون‌ها، گچبری‌ها و حاشيه‌های تزئينی را بی اعتبار كرد. مدرنيسم خيابان را به عنوان نخستين فضای عمومی و نمای سردرها و ساختمان‌ها را به عنوان چهره‌های عمومی ساختمان رد كرد. مدرنيسم همه‌ی اينها را كنار گذاشت نه به اين خاطر كه جايگزينی سنحيده و خوب طراحی شده برای آنها داشت بلكه به اين علت كه مدرنيسم سخت مشتاق ساقط كردن نظم اجتماعی بود كه مظهر و ثمره‌ی اين چيز‌ها هستند ـ نظم بورژوازی به مثابه مبنايی برای تجارت، زندگی خانوادگی، بلند پروازی و جستجوی معمول برای سبك.

\"اين

مدرنيسم در معماری بيشتر پروژه‌ای اجتماعی بود تا زيباشناسانه. لوكوربوزيه، ساختارگرايان روسی و هانس می‌ير (Hans Meyer) هنگامی كه مدير باوهاوس (Bauhaus) بود جملگی ادعا می‌كردند كه اهل تفكر در معماری هستند، اما ناچيزی و بی مقداری آنچه آنها در باره‌ی معماری (در مقايسه با آنچه طرفداران جنبش احياگری سبك‌های گوتيك و كلاسيك گفته اند) آشكار می‌سازد كه اين ادعای آنها تا چه حد توخالی است. آنها حامی فعال مسائل اجتماعی و سياسی بودند كه آرزويشان فشردن خميره‌ی نامنظم انسانی بود كه يك شهر از آن ساخته می‌شود و تبديل كردن آن به يك سد سوسياليستی. معماری برای آنها بخشی بود از يك سيستم نظارتی جديد و فراگير. البته آنها از كنترل و نظارت صحبت نمی‌كردند: سوسياليست‌ها هرگز چنين نمی‌كنند. پروژه‌ی لوكوربوزيه برای تخريب مناطق شمالی رود سن در پاريس و جايگزين كردن آن‌ها با برج‌های بلند از جنس شيشه بود كه می‌بايست رهايی و آزادی از قيد و بند‌های كهن زندگی شهری باشد. آن خيابان‌های كثيف و اتفاقی (بدون نقشه‌ی دقيق) می‌رفتند كه جای خود را به علف‌ها و درخت‌ها بدهند ـ فضاهای باز كه انسان نوين سوسياليستی رها شده از بطری‌های شيشه‌ای بهداشتی، مكانی كه هر شب مانند كالا در آنها انبار می‌شد، اكنون می‌توانست در آنها و در زير نور خورشيد قدم زده و با خودش تنها باشد. لوكوربوزيه نه هرگز از خود پرسيد كه آيا مردم اصلاً خواهان چنين زندگی هستند و نه اهميتی داد به اينكه كدام روش آنها را به آرمان شهر جديدشان می‌رساند. تاريخ (به آن نحوی كه در پروژه‌ی مدرنيسم استنباط می‌شد) وجود آنها را ايجاب می‌كرد، همين است كه هست، می‌خواهی بخواه و نمی‌خواهی نخواه.

\"اين

ساختمان‌های گوتيك و كلاسيك از دوره‌ای ديگر می‌گفتند، كه در آن افتخار، عزت و بزرگی با سربلندی و بدون به ريشخند گرفتن خود در خيابان ايستاده بودند. مدرنيست‌ها ادعا می‌كردند كه ما ديگر نمی‌توانيم سبك‌ها و مصالح گذشته را صادقانه مورد استفاده قرار دهيم، زيرا ديگر كسی به آن ايده‌ها باور ندارد. دوره‌ی مدرن دوره‌ای بود بدون قهرمان، بدون افتخار، بدون قدردانی و تكريم از هرچيزی كه بالا تر يا والاتر باشد از انسان معمولی (2). اكنون آن نوع هنر معماری مورد نياز بود كه بتواند بينش اخلاقی از جامعه‌ای برابر و بدون طبقه را بازتاب دهد، يعنی جامعه‌ای كه از آن نظام‌های سلسله مراتبی رخت بر بسته اند. بنابراين آن نوع از (هنر) معماری مطرح می‌گشت كه كمترين تزئين يا هر گونه خودنمايی و ظاهر سازی ديگری از يك عظمت و شكوهی كه هيچ انسان زنده‌ای نمی‌توانست از آن تقليد كند را در خود گنجانيده باشد، (هنر) معماری كه از مواد و مصالح مدرن برای ساختن جهانی نو استفاده می‌كرد. واژه‌های اصلی اين معماری جديد «صداقت» و «كاربرد» بودند. معماران مدرن در استقاده از لفظ صادق بودن تلويحاً می‌گفتند كه ساختمان‌ها نيز می‌توانند به ما كمك كنند تا ما نيز با صداقت بشويم. شهر جديد از جنس شيشه، سيمان و چمن زار بود، بدون ظاهر سازی اجتماعی، و مكانی بود كه انسان‌ها می‌توانستند در يكدستی و همشكلی شايان تقليد در كنار هم زندگی كنند و با احترامی برابر پاداش داده شوند.

\"اين

اين برنامه‌ی كاری اجتماعی دلالت داشت بر اين اصل كه مدرنيسم در معماری نه يك تجربه يا آزمايش بلكه يك نهضت بود و كسانی را كه با آن مخالف بودند به ديده‌ی دشمن می‌نگريست، يعنی به عنوان اعضای يك جامعه‌ی كشيشان مذهب تظاهر و ريا كه می‌بايست هرچه زودتر از موقعيت‌های مهم و حساسی كه داشتند و از قدرت كنار گذارده شوند. هنگامی كه تاريخ نگار آلمانی نيكلاوس پوزنر (Niklaus Pevesner) و معمار ساختارگرای روسی برتولد لوبتكين (Berthold Lubetkin) نهضت را به لندن آوردند يك دكان قانون گذاری باز كردند و هرچيزی را كه به عنوان گسست قطعی با گذشته نمی‌شد در نظر گرفت تخطئه نمودند. آنها هر دو به عنوان پناهنده در حال مسافرت بودند، پوزنر از نازيسم و ديگری از كمونيسم فرار می‌كرد ـ يعنی از كيش هايی با تنوع سياسی ـ آيين هايی كه مانند مدرنيسم در معماری نخبه‌ها را به مردم و كنترل اجتماعی را به نظم خودجوش ترجيح می‌دادند. اين دو با خود بی روحی و يكنواختی ايرادگير از رژيم هايی كه از آنها فرار كرده بودند را سوقات آوردند. در نگاه آنها هيچ چيز نفرت انگيزتر نبود از جذبه‌ی (بعد از اين) ساختمان يك بانك دوره‌ی گوتيك ويكتوريا يا مدرسه‌ای از دوره‌ی نئوكلاسيك. برای پوزنر دادگاه‌های سبك گوتيك از خيابان آرتور ـ يعنی مهمترين بخش از ناحيه‌ی حقوقی كه نمادی زيبنده بودند از تشكيلات قضايی حقوق عرفی و كار روزانه‌ی آنها از آشتی و صلح ـ ساختمان هايی ميان مايه و بی اهميت بودند كه سرمناره‌ها و ستون‌های مرمرينشان كه انسان را به ياد قصه‌های پريان می‌انداخت نه نشاط آور بودند و نه شادی بخش مگر فقط رياكار و بدون صداقت. در تضاد با آن ايستگاه متروی آرنوس گروو (Arnos Grove) با آن آجركاری ساده و بسته بندی شده و پنجره هايی با چارچوب‌های عبوس، گواهی بودند از دنيای آينده‌ی بهتر كه در آن زندگی مدرن با صداقت تمام به نمايش گذاشته می‌شد و آشكارا قبول عام می‌يافت.

خورشید گرفتگی Analemma

تصویر زیبای ماه بر فراز رصدخانه (نوعی تقران منحنی بین ماه و رصدخانه)

عمق سحابی در صورت فلکی جبار! به راستی زیباست!

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • ای آر داستانک
  • مرجع دانلود بازی
  • زبان انگلیسی در موفقیت های من
  • آی عشق، آی عشق!
  • می نویسم تا شاید کسی بخواند
  • سید جمیل عبودی
  • بیست معمار . مرجع تخصصی معماری
  • آموزشگاه هاجر
  • پسر" جملات عاشقانه "
  • یه فنجان اندیشه
  • کافه غمکده بیرجند
  • سایت هنری گرامافون
  • دهکده باران
  • ツ...بیا دیگه برنگردی...ツ ✔...با گريه بيا با خنده برو...✔
  • داستان کوتاه و پند آموز
  • زیبا ترین لحظات
  • تنها ترین تنهام
  • سایت poem
  • عاشقانه های من
  • information about iran actors
  • وب دوستداران شاهین جمشیدپور
  • رپ تبریز با انیشتین
  • pnacc
  • اولین پرتال تخصصی پلی استیشن در ایران
  • علوم و مهندسی آب
  • TraGame
  • وب سایت سربلندی
  • سرگذشت،بد گذشت
  • دوره طلایی
  • روستای دهنه اجاق
  • دختر این سرزمین شرقی رزالینا
  • بهترین و بزرگترین سایت موزیک فارسی
  • Just pit download
  • پیک مثبت
  • مهسا "رزبلاگ"
  • نوجوانان
  • شرکت ویرایشگر ای اس اچ
  • ارکیده دیزاینر
  • دانلود دونی
  • دانلود فیلم های جدید
  • دانلود سریال جدید
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    دانش فیزیک کیهان شناسی

    هنر ادبیات
    هنر سینما

    هنرهای تجسمی

    هنر تئاتر

    هنر معماری

    دانش شیمی

    دانش فیزیک
    دانش کامپیوتر

    دانش زمین شناسی

    دانش بیولوژی (زیست شناسی)

    دانش ریاضی

    دانش اخترفیزیک

    آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 127
  • باردید دیروز : 129
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 397
  • بازدید ماه : 1,023
  • بازدید سال : 4,858
  • بازدید کلی : 38,339
  • کدهای اختصاصی